Intro 2019 | Gaan met die maandag #video

De tijd vliegt als je lol hebt. En dat was deze maandag, waarop de TU/e een verse massa nuldejaars welkom heette voor haar Intro, niet anders. Maar niet getreurd: je hebt nog vier vrolijke dagen (en nachten) tegoed!

foto Rien Boonstoppel

Pakweg vijfentwintighonderd deelnemers (inclusief begeleiders) telt deze Intro voor nieuwe bachelorstudenten, een week lang in groepjes tot elkaar ‘veroordeeld’. Deze maandag maakten ze kennis met elkaar, hun faculteiten, de campus en een eerste flardje van de stad - om na het etentje bij hun begeleiders thuis terug te keren naar het Flux-veld voor het openingsfeest (met optredens van de feestformaties Band with Benefits en Happy Feelings en dj-duo’s Pep & Rash en Lampegastuh).

Henriëtte Eijking van de Centrale Introductiecommissie (CIC) kijkt halverwege de maandagavond terug op een - tot dan - geslaagde eerste dag. “Alles verliep misschien zelfs nog wel beter dan ik vooraf had gedacht. Zo viel het bijvoorbeeld enorm mee met de rijen bij de late registratie”. Het wachten op de lunch duurde voor sommigen daarentegen weer wat langer dan gehoopt, maar ook dat zou vanaf nu vlotter moeten gaan, zegt Eijking.

Lees verder onder de video.

Muntautomaten

Een ander “klein probleem” was het ontbreken van muntautomaten op het Flux-veld op maandag, waar introdeelnemers consumptiemunten kunnen pinnen voor de bars daar. Een gevalletje miscommunicatie, “maar de rest van de week staan ze er alsnog”. Munten konden deze maandag zolang worden gescoord bij het Intro-office, “we hebben begeleiders via een pushbericht opgeroepen om even langs te komen om voor hun hele groepje munten in te slaan”.

Eijking is, nu de kop van de Intro eraf is, vooralsnog tevreden - en meent diezelfde tevredenheid ook te bespeuren bij de deelnemers. “Op de plekken waar ik geweest ben, heb ik tot nu toe in elk geval vooral veel blije gezichten gezien.”

Die blije gezichten zag onze videoverslaggever Collin Wagenmakers trouwens ook. Hij is de hele week op pad om de Intro te verslaan middels dagelijkse video-recaps. Dus voor wie alle indrukken op deze eerste dag toch wat teveel waren: kijk hierboven nog even rustig terug en blader bijvoorbeeld nog even door onze Instagram-stories.