Intro 2019 | Welkom, hier heb je een Coupe Bladblazer

Het zijn net die jaarlijkse eerste minuten temidden van het carnavalsgedruis. Even wennen, even schakelen, alle prikkels zien te verwerken. Maar de vertegenwoordigers van de diverse Eindhovense studenten- en studieverenigingen slepen de pakweg tweeduizend beduusde introkids er maandagochtend op het Limbopad doorheen.

foto Rien Boonstoppel

Drie-, vierhonderd meter zal het zijn om van het begin van het Limbopad, waar het Eindhovens Studenten Corps de nieuwkomers in zijn openlucht-club als eerste begroet, tot de ‘finish’ bij het Auditorium. En in een paar honderd meter kan er veel gebeuren. Ben je onverwachts het blozende middelpunt van een serenade van de muzikanten van Tuna Ciudad de Luz en La Tuniña. Ontkom je niet aan een Coupe Bladblazer van foto- en filmclub Dekate Mousa (so far for making a hairstylish first impression bij je introgroepje). Beleef je je ten seconds of fame op de gele loper van roeivereniging Thêta. Of ben je live op de radio bij studievereniging Lucid.

En je stapelt flyers. Véél flyers. Want alvast even kort de aandacht zien te trekken van de nieuwe lichting studenten, daar is het klassieke ‘lubben’ op het Limbopad op Intro-maandag tenslotte om te doen. Van daaruit zoeken de nieuwkomers, soms met een kleine omweg, hun introbegeleiders, groepsgenoten en faculteiten op. De TU/e-Intro van 2019 is begonnen.