Industrial Design verlaat Laplace in stijl

Het is gedaan: Laplace is leeg en verlaten, ingeruild voor het vernieuwde Atlas. Afgelopen week nam de faculteit Industrial Design in etappes - en in stijl - afscheid van Laplace, waar het vier jaar heeft 'gewoond' in afwachting van de terugkeer naar het Hoofdgebouw / Atlas. Cursor was erbij en maakte een videoverslag.

Hoogleraar Stephan Wensveen vergelijkt Laplace met een studentenhuis: "Het is misschien niet de plek waar je je schoonouders mee naartoe neemt, maar je hebt er wel een hele hoop lol gehad en leuke dingen beleefd", zo zei hij vorige week vrijdag bij de afscheidsborrel. Die dag borrelden de Industrial Designers voor de laatste keer bij studievereniging Lucid, waarna ze in optocht naar het nieuwe onderkomen in Atlas (op -1) liepen om de borrel daar voort te zetten.

Een dergelijk afscheid gaat toch gepaard met een beetje weemoed. De borrelruimte van Lucid was al kaal, de gangen en ruimtes leeg, het leven eruit. Verhalen uit de oude doos komen dan weer naar boven en de goede dingen voeren de boventoon, zoals het hoort bij een afscheid. Vier jaar in een gebouw is bijna een studentenleven lang.

Conduct

Na het afscheid op 1 februari moest er toch nog een keer geknald worden in Laplace, en afgesloten worden in stijl. Dat deed Lucid met het Conductfestival op woensdag 6 februari, dat voor de gelegenheid in Laplace gehouden werd. Met workshops - origami, bierbrouwen, interactieve muziek maken en nog veel meer - en natuurlijk bandjes. In saamhorigheid werd hiermee dan toch echt afscheid genomen van de Laplace-periode van Industrial Design. Op naar Atlas!

Bekijk de video die Bart Versteeg maakte van het afscheid hieronder.