Intro 2020 | Een lievelingsplek vinden of sterspeler worden

Als ik je volgend jaar om deze tijd weer tref, wat zou je dan bereikt willen hebben? Met deze vraag ging Cursor de campus op. Vijf introkids vertellen over hun dromen. Sommigen zijn deze dag al bezig met de eerste stappen naar de realisatie ervan.

Wat wil je binnen een jaar gedaan hebben? Wil je dan op kamers wonen, een keer ergens wakker geworden zijn zonder dat je weet waar je bent? Of wil je lid zijn van een bandje, scoren bij een sportclub of hebben gekookt voor tien medestudenten? Kleine dromen, die naast het vinden van een studieritme en het halen van je tentamens, waar te maken moeten zijn.

Misschien zijn je verwachtingen nog kleiner; van het in leven houden van een plant tot het niet laten jatten van je fiets. Voor Max van Bussel, aankomend student Mechanical Engineering, ligt de lat niet erg hoog. Hij hoeft nog geen kamer, want vanaf woonplaats Ommel is hij met 19 minuten in Eindhoven. Hij wil graag een lievelingsplek hebben ontdekt hier. “Ergens aan het water, om lekker te chillen met wat vrienden. Wat drinken erbij (niet blowen), beetje muziek maken.”

Giulia van Rossem (midden op de foto, aankomend student Applied Physics) heeft zich ook ten doel gesteld een mooi plekje te vinden. Misschien wel in de buurt van Max, want ook zij wil graag ergens buiten zitten, “liefst aan de Dommel”, samen met wat vrienden. “Er mag een bankje staan, maar dat hoeft niet eens.” Groepsgenoot Milou van den Boogaard (links op de foto) wil volgend jaar, omstreeks de Intro van 2021, graag een kamer hebben gevonden. “Eerder hoeft niet, maar in mijn tweede jaar wil ik graag op kamers.” Rechts op de foto zien we Jarno Peeters, de student uit Limburg die nu heel tevreden is en graag heel tevreden wil blijven.

Lars van Rijckevorsel hoeft geen moment na te denken wanneer we vragen wat hij voor elkaar wil krijgen komend jaar. “Ik wil scoren bij een voetbalvereniging. Eigenlijk droom ik ervan een sterspeler te worden. In Breda, waar ik ieder weekend nog wil spelen bij KPJ Liesbos, voetbalde ik in de hoofdklasse bij de jeugd. Hier zoek ik dus iets voor door de week. Ik denk erover om bij Totelos lid te worden.”