Intro 2021 | Dingen leren, dingen doen

Niet aan de hand van papa’s en mama’s, maar helemaal zelfstandig konden aankomende eerstejaars hun gang gaan op de vrijdagmiddag. Dingen leren, dingen doen of gewoon doorgaan met feesten. Je kon dasstrikken bij Thor, via een touw naar de overkant van de Dommel, weerwolven spelen met Compass en nog veel meer. Cursor vroeg Jop en Justin hoe zij de Intro hebben beleefd.

foto Lieke Vermeulen

Behalve leren skateboarden (bij de workshop van Avalanche Boarders) of leren vergaderen (georganiseerd door Demos), kon je vrijdag talloze sporten uitoefenen en kijken of er een vereniging is die bij jou past.

Op weg naar het Studentensportcentrum komen we Jop IJselsteijn tegen, toekomstig Industrial Engineeringstudent. Hij heeft de doorhaaldonderdag overleefd en is op zoek naar een sportvereniging van zijn gading. “Ik eindigde vannacht in Demos-huis Casa di Mama in de Kruisstraat en ben daar nu nog wel een beetje brak van.” Maar dat weerhoudt hem niet om bij Scadra Veloce op een fiets over het gras te slalommen langs bidons. “Ik heb een heel leuke Intro gehad. Onze groep de Roze Gintijgers was gemengd met vier internationals. Die hebben we de belangrijkste Nederlandse zinnen alvast geleerd: ‘Hoe gaat het?’ en ‘Mag ik een biertje?’”

“Hup de rivier in”

Iets verderop treffen we Justin Jansen. Hij gaat komend jaar kijken of Applied Physics iets voor hem is. “En zo niet, dan kies ik een andere studie en heb ik volgend jaar weer een leuke Intro”, zegt hij. Want vanaf het eerste moment vond hij het geweldig met de Sugarbunnies. Hij draagt de konijnenoren op vrijdag nog, “als een eerbetoon aan de groep”. Al op dag 1 kregen ze extra punten voor de Crazy 89 die AP had uitgeschreven, door met kleren en al in de Dommel te springen.” Terwijl hij wacht tot zijn workshop Klimmen begint, geniet hij er nog van na.

Fotograaf Lieke Vermeulen maakte verder onderstaande beeldrapportage.

En Norbine legde deze gevaarlijke actie vast.