Intro 2021 | Testen voor toegang en flink nat worden

Dag twee van de introductieweek was een dag die bestond uit testen voor toegang, nieuwe ontmoetingen en vooral een nat pak oplopen. Doordat de zon al vroeg doorbrak, was dat laatste helemaal niet zo'n ramp.

door en
foto Lieke Vermeulen

De campus stroomde al vroeg vol met 2100 eerstejaars. Ouderejaars die de introgangers deze week begeleiden, stonden ze al op te wachten en lieten er geen gras over groeien. Hun kiddo's kregen meteen een tutu aangemeten of een hawaiikrans om hun nek. Zelf liepen de papa's en mama's er ook behoorlijk florisant bij: van ballerina tot aan musketeer.

De eerste offline dag bestond uit ontmoetingen met medestudenten, wedstrijdjes spelen tegen andere groepjes en een businesscase uitvoeren georganiseerd vanuit de studie. Built Environment schakelde daarvoor als vanouds de TU/e-brandweer in.

Ook was een bezoek aan de teststraat bij het Beursgebouw vlakbij het Centraal Station onderdeel van het programma voor de meeste groepjes (zie ook onderstaande video). In de avond vonden er namelijk vier grote feesten plaats op de campus, georganiseerd door de studieverenigingen. Een test voor toegang was daarvoor verplicht.

Afstuderen tijdens de intro

Er waren niet alleen zenuwachtige eerstejaars op de campus te bespeuren, maar ook ouderejaars of zelfs net afgestudeerden zoals Victor de Bar. "Als ik ooit nog afstudeer, ga ik koprollend naar huis", zei Victor een jaar of drie geleden tegen zijn vriend en studiegenoot bij Mechanical Engineering Rick Raessens. Rick onthield dat - heeft het zelfs opgeschreven en laten ondertekenen door Victor - en toen Victor maandag een 7,5 kreeg voor zijn eindpresentatie was het zover. Hij naaide een yogamatje in zijn rokkostuum en rolde vervolgens van Flux naar studentenhuis Ficus Cratera in de Prins Hendrikstraat. Een team vrienden met muziek, bier en een bakfiets begeleidde hem. Victor had eerder een koprol per dag geoefend, maar dat was thuis op de bank. De klinkers, stoeptegels en het asfalt, is andere koek.

Wil je weten hoe het Victor verging? Bekijk dan onderstaand filmpje.

Medestudenten ontmoeten, spelletjes spelen en flink nat worden: Cursor legde het vast.

Introductie 2021 | Dag 2