Kickoff EHV zoekt volledig nieuw bestuur

Studenten besmetten met het ondernemersvirus, dat is wat Kickoff EHV beoogt. “We nodigen bijvoorbeeld alumni uit om te vertellen hoe zij hun techbedrijf zijn begonnen.” Maar hoe enthousiast TU/e-student en Kickoffer Wai Keung Liu ook is, hij zoekt toch naar opvolgers om zijn kindje aan over te dragen: “Alle vier de leden van het bestuur 2022-2023 zijn opgestapt vanwege tijdgebrek. We zijn als oud-bestuur nu hard op zoek naar gemotiveerde vervangers.”

foto Kickoff EHV

“Kickoff EHV bestaat sinds 2008, het zou erg zonde zijn als het verloren gaat.” BMT-student Wai Keung Liu, die de master Medical Engineering volgt, raakte gegrepen door het ondernemerschap toen hij de USE-minor Technology & Entrepreneurship volgde. Vorig collegejaar was hij als parttime bestuurslid actief bij Kickoff EHV: “Ik was community manager en verantwoordelijk voor de externe betrekkingen.”

In de zomer droegen Liu en zijn collega’s hun taken over aan een nieuw, vierkoppig bestuur. Maar niet voor lang: intussen is Liu samen met een ander oud-bestuurslid weer druk bezig met ‘zijn’ Kickoff EHV. De nieuwe bestuurders bleken hun taken geen van allen te kunnen combineren met hun studie en overige activiteiten.

De parttime bestuursfunctie vraagt zes tot acht uur per week, vertelt Liu. “Ik hoor ook van andere verenigingen dat ze moeite hebben om actieve studenten te werven, maar dat een heel bestuur opstapt, is wel heel erg pech hebben.”

Up and running

Liu en zijn voormalige collega-bestuurder zetten nu alles op alles om voor het eind van het jaar nieuwe actieve studenten te vinden om Kickoff EHV weer up and running te krijgen. “We organiseren zo’n vijf events per jaar.” Bij de laatste bijeenkomst konden studenten bijvoorbeeld in gesprek met Rick Bonants, business developer bij The Gate, en met TU/e-alumnus Bob van der Meulen, oprichter van Intense en betrokken bij Round One Ventures, een investeringsfonds voor en door studenten.

Het doel van de activiteiten van Kickoff EHV is om studenten in contact te brengen met tech-entrepreneurs uit de Brainportregio en met medestudenten die ook interesse hebben in ondernemerschap, zegt Liu. Kickoff EHV heeft daarmee een functie naast TU/e innovation Space en The Gate, die zich respectievelijk richten op studententeams en start-ups. “Wij zitten daar nog vóór: we zijn er voor de studenten die eens willen kijken of het ondernemerschap iets voor hen is.”

Interesse in een bestuursfunctie (van februari 2023 tot februari 2024) bij Kickoff EHV? Meld je aan of stuur een mailtje voor meer informatie.