Intro staat voor de deur

Zo’n 1800 nieuwe studenten zullen vanaf maandag via de Intro met de TU/e kennismaken. Als je alle begeleiders meerekent, telt de Intro dit jaar tegen de 2500 deelnemers. Cursor doet uitgebreid verslag van het evenement door dagelijks met een Introkrant te verschijnen en berichten online en via de sociale media te plaatsen. Twee studenten maakten een app voor alle introkids met het programma en relevante locaties.

We meldden eerder al in Cursor dat de Intro dit jaar nog informatiever en groter wordt. Dit uit zich onder meer in de programma’s van de verschillende studieverenigingen. Zo heeft bijna iedere faculteit een ‘case’ waarbij de nuldejaars iets moeten maken en/of berekenen. Toch is er ook nog genoeg ruimte voor ludieke activiteiten of een combinatie van informatief en leuk. Zo wordt er bij Bouwkunde getest of zelfgemaakte bouwwerken bestand zijn tegen de brandweerspuit. Bij Werktuigbouwkunde maken de introkids een zeilbootje. De Cantus is vrijdagmiddag in Forum.

Engels
Bijna alle onderdelen zullen dit jaar in het Engels zijn. Bij enkele activiteiten die toch in het Nederlands zijn, gaan de internationale studenten iets anders doen. De internationale studenten zijn deze week al begonnen met de intro en volgen komende week grotendeels hetzelfde programma als de Nederlandse studenten.

Introkrant
Cursor brengt van dinsdag tot en met vrijdag dagelijks een Introkrant uit, waarin we de  hoogtepunten van de dag ervoor belichten. Ook hebben we interviews met introgroepjes, een ‘outfit van de dag’ en we volgen vier deelnemers op de voet. Elke ochtend kunnen de introdeelnemers een krant bij hun ontbijt verwachten. Verder doen we verslag op onze website, er verschijnen beelden op het scherm van MetaForum en we plaatsen updates via de sociale media.

(IntroM)app
Dennis Collaris en Rik Coenders-studenten Web Science en leden van studentenvereniging Demos- hebben een app ontwikkeld: de IntroMapp, te vinden via Demos.nl/app. Je vindt er het introprogramma en praktische plekken als pinautomaten en supermarkten staan aangegeven. Dennis laat weten dat het initiatief in principe niet bedoeld is ter promotie van de vereniging. “Daar vind je weinig over. Het is puur een handigheidje voor de nieuwe studenten.”