Familiefeest TU/e gezellig, maar rustig

“Minder mensen dan verwacht, maar de mensen die zijn gekomen, hebben prachtig vermaak gehad.” Dit stelt Toon Verhaar, voorzitter van de personeelsvereniging (PV). Gisteren konden ouders met hun kinderen aan allerlei activiteiten deelnemen op het TU/e-terrein tijdens de familiedag. Het was de afsluiter van het lustrumjaar. De PV bestaat nu 55 jaar.

Tientallen kinderen rennen bij MetaForum van de ene naar de andere activiteit. Een ritje met de brandweerwagen over de campus, meedansen met de show van Telekids, keepen bij de voetbalrobots, brandjes blussen, schminken of springen op een luchtkussen. Kinderen hoefden zich niet te vervelen tijdens de Familiedag, die door de personeelsvereniging (PV) was georganiseerd.

“Er was ruim voldoende amusement. Ik zag ouders die hun kinderen maar niet mee naar huis kregen. De zon scheen de hele middag. Wat dat betreft was het een geslaagde dag”, zegt PV-voorzitter Verhaar. Alleen de opkomst was lager dan de PV had gehoopt. “Misschien komt het door de weersverwachting, er was regen voorspeld. Mogelijk ook door de drukke kalender van veel mensen. We hebben het allemaal  tegenwoordig enorm druk. Maar iedereen die er niet was, heeft echt iets gemist.”