Giuseppe Melpignano. Archieffoto | Bart van Overbeeke

Promovendus TU/e komt om bij verkeersongeval

Bij een verkeersongeval is afgelopen weekend de 26-jarige TU/e-promovendus Giuseppe Melpignano om het leven gekomen. Giuseppe deed zijn promotieonderzoek aan de faculteit Werktuigbouwkunde.

De promovendus en zijn 25-jarige vriendin Kiki Frencken, beiden afkomstig uit Maastricht, kwamen in de nacht van vrijdag op zaterdag om het leven door een ongeval op de A2, veroorzaakt door een spookrijder die frontaal op de auto botste waarin het tweetal zat. Ook deze 51-jarige bestuurster kwam om het leven.

Het College van Bestuur, de faculteit Werktuigbouwkunde en de groep Microsystems hebben met grote verslagenheid kennis genomen van het overlijden. Giuseppe Melpignano studeerde Werktuigbouwkunde aan de TU/e en begon in 2013 met zijn promotie in de genoemde groep van professor Jaap den Toonder. In de groep stond hij bekend om zijn enorme enthousiasme, zijn groot gevoel voor mensen waarmee hij een samenbindende factor in groep was en zijn vernieuwende ideeën en plannen voor het onderzoek.

In de hal van het gebouw Gemini ligt een condoleanceregister dat de faculteit later aan de familie van Giuseppe zal aanbieden. Voor studenten en medewerkers is -voor nu, maar ook later- psychologische hulp en ondersteuning beschikbaar voor de rouwverwerking. Degenen die hiervan gebruik willen maken, kunnen zich melden bij de hr-adviseurs van de faculteit Werktuigbouwkunde, Susan Opgenoorth en Lonneke van Luxemburg.

Bron: Persteam TU/e