Campus-supermarkt opent bij start Intro

Op de eerste dag van de Intro, maandag 17 augustus, opent ook TU/e’s eerste campus-supermarkt haar deuren. De bouwwerkzaamheden in het beoogde onderkomen rechts bij de hoofdingang in Flux naderen -met enkele maanden vertraging- voltooiing; vanaf 10 augustus gaat Spar University zijn nieuwe filiaal inrichten.

Het lijkt een tijd-technische uitdaging, om in een week tijd een supermarkt in te richten. Maar onderneemster Mirjam Bestebreurtje nuanceert: “Het gaat om nog geen honderd vierkante meter”. En bijvoorbeeld de koelingen zijn op dat moment al geïnstalleerd. De schappen worden vanaf de donderdag voor de opening voor het eerst gevuld.

Maandagochtend 17 augustus om acht uur zet Spar University -‘een buurtwinkel op universiteitsterreinen’- zijn deuren in Flux voor het eerst open. De voorgenomen opening moest eerder worden uitgesteld wegens vertraging in de bouwwerkzaamheden.

Het bedrijf treft op zijn openingsdag meteen een flinke potentiële klantenkring; op 17 augustus start namelijk de jaarlijkse Intro en stromen zo’n tweeduizend nieuwe studenten de campus op. “We gaan kijken hoe we daarop kunnen inspelen.” Het bedrijf heeft volgens Bestebreurtje al “intensief contact” gehad met de introcommissie en was ook in beeld om de bekende ontbijt- en lunchpakketten tijdens de introductieweek te verzorgen. De intro-organisatie koos uiteindelijk echter voor een andere aanbieder.

Het is volgens haar in elk geval een bewuste keuze geweest om ruim vóór de opening van het academisch jaar, begin september, te starten. “Dat geeft ons een paar weken de tijd om de winkel echt goed in bedrijf te hebben, om onze medewerkers goed in te werken en een beetje zicht te krijgen op de klantenstroom en op hoe verschillende productgroepen lopen.”

De winkel is straks van maandag tot en met vrijdag van acht tot acht geopend, in tentamenperiodes ook op zaterdag. Het TU/e-terrein is, na Utrecht, Amsterdam en Rotterdam, de vierde Nederlandse campus waar Spar University een vestiging opent.

Er komt half augustus geen openingsfeestje rond de opening van de kleine supermarkt, “maar we gaan zeker niet geruisloos open. We zijn onder meer bezig met het opzetten van een aantal leuke openingsacties”. Ook staat een campus-event gepland in september, dat gelijktijdig op alle vier locaties van Spar University zal plaatsvinden.

Studenten die niet alleen geld willen gaan úitgeven in de campussupermarkt, maar er wellicht ook wat willen gaan verdienen, kunnen bij Bestebreurtje informeren naar de mogelijkheden van een bijbaan (voor tenminste vier tot zes uur per week).