Archieffoto | Bart van Overbeeke

Reproshop tóch ‘s avonds en in het weekend open

De Reproshop blijft toch open in het weekend en in de avonduren, al zal dat beperkter zijn dan nu het geval is. De shop is voorlopig vanaf begin 2016 door de week tot 20.00 uur open en TU/e’ers kunnen er in het weekend van 12.00 tot 17.00 uur terecht. Cursor meldde vorige week dat de faciliteiten vanaf januari alleen nog overdag te gebruiken zouden zijn - met uitzondering van de tentamenperiode.

“We willen een beweging maken naar de studenten toe”, verklaart Martin Boers, hoofd Dienst Interne Zaken. Gisteren zat hij met Daan Weijers van studentenfractie Groep-één om tafel om te kijken wat er mogelijk is en wat de bezwaren van de studentengroepering zijn. Groep-één <link https: www.cursor.tue.nl nieuwsartikel artikel reproshop-vanaf-januari-alleen-nog-overdag-open _blank external-link-new-window externe link in nieuw>liet ook al eerder weten te vrezen voor piekmomenten overdag. Weijers zegt tevreden te zijn over de uitkomst. “Natuurlijk willen we de Reproshop even lang open houden als nu het geval is. Maar het is fijn dat er actief is meegedacht en dat studenten hierdoor een uitwijkmogelijkheid hebben.”Dienst Interne Zaken liet vorige week weten dat er na 18.00 uur en op zaterdag en zondag te weinig gebruik wordt gemaakt van de faciliteiten. De kosten zijn dan te hoog, gekeken naar het aantal bezoekers. De Reproshop is nu nog van maandag tot en met vrijdag van 8.00 tot 23.00 uur open en op zaterdag en zondag van 10.00 tot 22.00 uur. Dat wordt vanaf januari tot 20.00 uur door de week en in het weekend van 12.00 tot 17.00 uur. Het is nog onzeker of deze openingstijden heel 2016 van kracht zijn. Na drie maanden en na zes maanden wordt er geëvalueerd, vertelt Martin Boers. “We gaan kijken wat er in de realiteit gebeurt en hoe hoog de bezoekersaantallen zijn. De resultaten bespreken we met Groep-één en we kijken op dat moment of het budgettair verantwoord is om de Reproshop ’s avonds en in het weekend open te houden.”Verder is gisteren tijdens de universiteitsraadsvergadering bekendgemaakt dat er 52 extra werkplekken in MetaForum komen; 16 werkplekken op vloer 1 en 36 op vloer 0.Wanneer die er precies komen, is nog niet bekend. Boers laat weten een en ander in gang te hebben gezet, maar dat waarschijnlijk klimaattechnisch een en ander moet worden geregeld. Daar moet Dienst Huisvesting eerst naar kijken.