TU/e-startup Hugsy te zien bij MediaMarkt

De MediaMarkt in Eindhoven is vernieuwd en opent morgen, woensdag 26 april, officieel haar deuren. Het is de eerste winkel met een Innovatie Lab, dat een podium biedt aan veelbelovende start-ups. Het bedrijf trapt onder andere af met TU/e-startup Hugsy.

Elke maand worden in het Innovatie Lab vijf nieuwe producten tentoongesteld om het winkelpubliek te laten kennismaken met de technologie van de toekomst. De jonge bedrijfjes kunnen hiermee gericht feedback vragen aan de bezoekers van de winkel.

Een van de start-ups die vanaf woensdag te zien zijn in de winkel, is het Eindhovense bedrijf Hugsy, met een slimme deken voor pasgeboren kinderen. Het ontwerp kwam voort uit het studieproject van vier studenten Industrial Design. Ook het Eindhovense ATO-Gear heeft een product tentoongesteld in de winkel, de Arion: een slimme sportschoen die draadloos informatie naar je smartphone doorstuurt. Het bedrijf is mede opgericht door een alumnus van de TU/e-faculteit Electrical Engineering.

Om startups te vinden die in de winkel tentoongesteld kunnen worden, werkt MediaMarkt samen met onder andere Brainport Development en Hightech XL, het accelerator-programma van de High Tech Campus.

Om klanten beter de weg te wijzen in de winkel, biedt MediaMarkt onder andere ook een nieuwe app aan: Store Guide. De app maakt gebruik van het indoor positioning-systeem van Philips Lighting. De camera’s van de smartphones van klanten vangen het licht op dat met verschillende frequenties wordt uitgezonden. Hierdoor kan de positie van de klant bepaald worden en kunnen bezoekers de weg naar het product dat ze zoeken zelf vinden.

Bron: e52.nl