Nattigheid. Foto | De Slash

Intro '17 | Het zwembad, de roddel en de waarheid

Het is ook nogal wat, om zomaar pardoes een week te zijn overgeleverd aan ándere ouders dan je biologische. Op dag 1 en 2 gaat het meestal nog wel - maar daarna slaat het gemis onherroepelijk toe. Dan wil je éven bellen, die vertrouwde stem van je moeder horen. Appen. Wat foto’s delen. Desnoods ten koste van andermans spetterpret.

En zo kon het gebeuren dat een nietsvermoedende introganger vrijdagochtend een vrij stopcontact zocht om, in alle onschuld, éven zijn telefoon op te laden. En nietsvermoedend de stekker uit het tien bij vijftien meter grote gelegenheidszwembad op het Flux-veld trok, met een inhoud die toch al gauw goed zal zijn geweest voor een litertje of véél.

Tenminste, dat was de roddel. “En een léuke roddel ook”, gniffelt Mayra Goevaerts van de Centrale Introductie Commissie, die 'm ook al oppikte uit de introwandelgangen.

Maar feitelijk was het niet meer dan dat een nietsvermoedende introganger op de rand van het iets te enthousiast gevulde zwembad was gaan zitten, waardoor een flinke partij water het ruime sop koos. Waarop de CIC besloot dat het wellicht toch wijzer was om twéé blowers aan het zwembad te koppelen. “Deze blazen constant lucht in het zwembad. We hoopten het, met het oog op alle kabels die al over het veld lopen, met eentje af te kunnen”, bekent Goevaerts.

Een deel van het Flux-veld stond kortstondig goed blank, maar het terrein was voor aanvang van het slotfestival weer prima begaanbaar, verzekert de CIC-vrouwe. En, ook niet onbelangrijk: het zwembad weer gevuld - voor eenieder die vandaag nog éven niet droog achter de oren wil zijn.

Voor wie geen genoeg krijgt van de Intro: meer foto’s, nieuws en andere updates vind je op Cursors Facebookpagina, Twitter en Instagram.