Woonunits Luna nu ook voor onbepaalde tijd te huur

Het is nu ook mogelijk om in Campus La Luna, het vroegere onderkomen van Electrical Engineering, voor onbepaalde tijd studio’s te huren, in plaats van maximaal 11,5 maand voor internationale studenten of een half jaar voor Nederlandse studenten. Donderdag 2 maart wordt woontoren Luna, waar al vanaf augustus 2016 bewoners in zitten, officieel geopend.

In eerste instantie waren de studio’s in Luna exclusief bedoeld voor short stayers van de TU/e en Fontys - in de meeste gevallen studenten van buitenlandse komaf. Daarnaast konden er studenten en docenten terecht die voor één semester of een master een tijdelijk onderkomen zochten.

Sinds begin dit jaar is dat principe losgelaten. Yvette Ruyters, woordvoerder van exploitant Camelot Vastgoedbeheer: “We merkten dat er ook een grote vraag is naar studio’s voor een langer verblijf, vandaar dat het met ingang van 2017 mogelijk is om voor onbepaalde tijd te huren.”

De bezettingsgraad van de 441 woonunits in Luna is momenteel honderd procent. Ruyters: “De eerste lading short stay studenten vertrekt deze maand. Er komen nu ongeveer 120 studio’s vrij. Deze worden direct weer opgevuld, dus de leegstand is maar van zeer korte duur.”

De algemene ruimtes die Camelot beheert in de onderste lagen van de woonflat, de zogeheten Plint, zijn inmiddels ook gereed. Dat zijn een karaokeruimte, een movie room, een studieruimte en een game room. De werkzaamheden aan de ruimtes die de TU/e in de Plint gaat huren voor de cultuurverenigingen en het studentencafé Bar Potential, moeten nog beginnen.

Ruyters zegt dat de opening begin februari van het Student Hotel aan het Stationsplein in Eindhoven geen invloed heeft gehad op de verhuur in Luna. Volgens haar omdat het Student Hotel een andersoortig en duurder verhuurconcept hanteert.

Donderdagmiddag 2 maart vindt de feestelijke opening van Luna plaats, waarbij onder meer Yasin Torunoglu, de Eindhovense wethouder voor Wonen, en collegelid Jo van Ham aanwezig zullen zijn.