Student Shop moet ‘hokken’ met Notebook Service Centrum

De Student Shop in MetaForum trekt in bij het Notebook Service Centrum, een paar meter verderop op dezelfde verdieping. Dat heeft het College van Bestuur besloten. Het voortbestaan van de balie voor studentbenodigdheden, die moet plaatsmaken voor de helpdesk van ICT Services, was korte tijd onzeker.

Medewerkers van de Student Shop hebben bijna achthonderd handtekeningen verzameld en aangeboden aan het College van Bestuur. Doel was de voorziening op dezelfde plek in het MetaForum te laten. Het mocht niet baten.

De handtekeningen hebben het bewustzijn over het belang van de Student Shop echter wel vergroot, denkt Monique Kuyck, hoofd Operational Services van Dienst Interne Zaken. “Wij hadden het liefst gehad dat we op de huidige locatie mochten blijven zitten, maar wij snappen ook dat de TU/e met ruimtegebrek kampt. Het is zoals het is en lieverkoekjes worden niet meer gebakken.”

Kuyck ziet een hoop werk op de Student Shop afkomen. “Het assortiment moet heroverwogen worden. De hardlopers moeten we houden, maar de producten die er te koop lagen ‘omdat er toch voldoende ruimte was’, zullen waarschijnlijk verdwijnen. Ook gaan we kijken of de verkoop van dictaten in een online constructie kunnen aanbieden.”

Matrix moet in de zomer leeg zijn voor de verbouwing tot Innovation Space. De ICT-backoffice en het Communicatie Expertise Centrum vertrekken uiterlijk 13 juni naar Kennispoort. Tegen die tijd zal de huidige Student Shop-locatie nog niet heringericht zijn tot servicedesk voor medewerkers.

Kuyck kan nog niet zeggen wanneer er precies verhuisd kan worden. “Ik heb nog niets anders gehoord dan dat Matrix op 8 juli gesloten zal zijn. Voor de laatste tentamenperiode wordt ze nog gebruikt. Eind juni, begin juli moet de verbouwing in MetaForum gerealiseerd zijn.”

De twee medewerkers van de Student Shop zullen in de nieuwe situatie onder leiding van IT-manager Henk Boom bij ICT Services  komen.