Intro 2020 | Klappen voor de pakken

Met applaus worden de buddies Tom van der Mark en Koen van Ginneke verwelkomd door hun kiddo’s van groepje 21 Mechanical Engineering. Zij kunnen het zeker waarderen dat de mannen verschijnen in rokkostuum. Dat is de prijs die Tom en Koen betalen voor het verliezen van een wedstrijd.

foto Norbine Schalij

Toen dinsdag de kids doorkregen dat veel introbuddies wél matchende pakjes dragen, werd dat ook hun wens. “Een weddenschap werd bedacht; als de kids 15 challenges van studievereniging Simon Stevin uitvoeren, dan doen wij iets leuks aan”, zegt Koen (rechts op de foto). “Maar het enige dat wij in de kast hebben hangen dat hetzelfde is, is ons rokkostuum van het Eindhovens Studenten Corps.”

De kids wonnen snel, zegt Koen. “We hadden even over het hoofd gezien dat er best makkelijke challenges tussen zitten. Zoals het volgen van de facebookpagina of zo. Een makkelijke was ook een fort bouwen.” Dat leek minder op een kasteel dan een hut in een kinderslaapkamer, als we Koen horen. “Een laken van een bed naar een stoel, een paal ernaast. Het was niet bijzonder, maar wel slim gedaan.”

En eerlijk is eerlijk, het is ook wel fijn het rokkostuum nog eens te dragen. Tom heeft het zijne nou drie jaar in bezit en draagt hem voor de vijfde maal. “Alleen bij de jaarlijkse gala’s van ESC en bij het gala van mijn vriendin.” Dat deze Intro zonder alcohol is, is vandaag wel een voordeel; de pakken hoeven tenminste niet direct naar de stomerij.