Studenten dagen senioren uit met muzikale quiz

Er waren uitdagende vragen en bekende meezingers, maar bovenal was er een zonnige middag onbekommerde lol. En dat was precies wat de commissie MASt van het Eindhovens Studenten Corps voor ogen had met haar muzikale quiz voor de bewoners van het Eindhovense stadsverpleeghuis Vonderhof, afgelopen vrijdagmiddag.

foto Niels Dusseldorp

Iets terugdoen voor de mensen in Eindhoven, dat is wat goede-doelencommissie MASt (Maatschappelijk Actieve Student) van het E.S.C beoogt. Afgelopen vrijdag waren het in het bijzonder de ouderen die de studenten in het zonnetje wilden zetten - vooral na de voorbij moeilijke maanden vol beperkingen door het coronavirus. “Zo willen we laten weten dat anderen aan hen denken”, aldus Cecile van Riele, bachelorstudente Industrial Engineering.

En dat werd gewaardeerd, in ieder geval door Vonderhof-bewoonster Ans. Al vindt ze de quiz “wel een beetje moeilijk”, zo bekent ze aan onze videoverslaggever Niels Dusseldorp, die vrijdagmiddag ging kijken. Dit deed hij trouwens, uiteraard, op veilige afstand van de quizzende senioren - wat hier en daar voor een kleine geluidstechnische uitdaging zorgde. Zijn verslag zie je hieronder.

Video | Niels Dusseldorp