Intro 2022 | 7 x bijzondere plekken op de campus

Een eerste kennismaking met de campus heb je gisteren al gehad als eerstejaars. Maar er valt nog veel meer te ontdekken op het TU/e-terrein. Studenten en alumni geven je een tour langs alle plekken die je móet kennen als student in Eindhoven.

foto still
1. Egbert

Wist je dat de campus een eigen huisdier heeft? Hij heet Egbert de vis en komt graag aan je vingers knabbelen aan de rand van de vijver. Simon gaat graag bij hem op bezoek.

2. 12e van Atlas

Voor een mooi uitzicht op de campus moet je op de 12e verdieping van Atlas zijn. Er is echter maar één lift die je zo hoog brengt in het prijswinnende gebouw. Net bij die lift staat ook een geheime tafelvoetbaltafel. Je kunt de trappen trouwens ook op rennen, om vast te oefenen voor het Eindhovens Kampioenschap traplopen. Ben genoot ook erg van die wedstrijd.

3. Alumni Avenue

Krijg je het voor elkaar om niet alleen je bachelor, maar ook je master af te ronden, dan mag je net als Lynn je naam in het raam van Alumni Avenue graveren. Wel alleen je naam, fallussymbolen mag je er niet op vereeuwigen, al is een van onze collega's ervan overtuigd dat ze er eentje op het raam heeft zien staan. Als je op de plek van Lynn’s naam door het raam naar buiten kijkt, zie je de hal van Metaforum liggen. Op die plek was tijdens Glow de lichtshow Ballroom te zien, die ze met medestudenten van team IGNITE ontwikkelde.

4. Walhalla

Het Walhalla, de faculteitskroeg van Electrical Engineering, is de enige kroeg op de campus die vijf dagen in de week geopend is. Wat ook uniek is aan ‘de hemel van E-hoog’, is het dakterras, waar je bijna net zo’n mooi uitzicht hebt als vanaf de 12e van Atlas. Let eens op het glas waar Jasper zijn biertje uit drinkt, uit zo’n glas mogen alleen echte Tappers drinken.

5. Vertigo

Als je bouwkunde gaat studeren krijg je straks elke dag te maken met de trap van Vertigo. Velen vinden het een onding, omdat de treden net te breed zijn om lekker overheen te kunnen lopen. De trap is wel heel geschikt om op te hangen met je vrienden. Ook koeien vinden het een fijn stekje om te bivakkeren. Architect Bert Staal kan de trap ook waarderen, hij stelde recent zijn iconische Koestoel tentoon op een nagemaakte Vertigo-trap.

6. Silly Walks

Wie van het centrum naar de campus gaat, komt waarschijnlijk door de ‘Silly Walks’-tunnel gefietst. Je kunt er gekke loopjes oefenen, of je in vervoering laten brengen door het guerilla-lichtkunstwerk van Tim, dat hij volledig op persoonlijke titel maakte.

7. Constructie

Tot slot vind je net naast de Dommel het ‘klimrek’ van All Terrain. Zelf noemen ze het liever een constructie, en om eerlijk te zijn is het inderdaad nogal een gevaarte. De vereniging steekt ook graag hangend aan touwen het riviertje over. Laurence neemt liever een duik, net als bever Woody, die je soms voorbij kunt zien zwemmen als je in alle vroegte over de campus loopt.

Studenten en alumni geven je een tour langs alle plekken op de campus die je móet kennen als TU/e'er.

Intro 2022 | 7 x bijzondere plekken op de campus