ESA-directeur Groothuis wordt nieuwe universiteitssecretaris

Patrick Groothuis die sinds 2012 in dienst is bij de TU/e en de laatste zeven jaar actief was als directeur Education & Student Affairs (ESA), volgt per 1 juni Susanne van Weelden op als nieuwe universiteitssecretaris en directeur General Affairs. Van Weelden neemt na vier jaar afscheid van de TU/e.

foto Angeline Swinkels

Groothuis begon zijn loopbaan in 2012 als directeur bedrijfsvoering van de faculteit Mathematics & Computer Science. Na bijna vier jaar werd hij directeur bij de dienst Education & Student Affairs (ESA).

Groothuis zegt trots en vereerd te zijn met deze benoeming. “De veelzijdigheid van mijn nieuwe rol spreekt me enorm aan. Met de kennis en ervaring van het werken in een faculteit en een ondersteunende dienst voelt dit als een natuurlijke vervolgstap.”

Nicole Ummelen, vicevoorzitter van het CvB: “We hebben met Patrick iemand gevonden met een sterke visie, iemand die onze organisatie vooruit kan helpen. We bedanken Susanne voor haar enorm betrokken en succesvolle inzet in de afgelopen jaren.”

Van Weelden was sinds 1 februari 2019 in dienst als secretaris. Ze kijkt met een voldaan gevoel terug op haar periode als secretaris.