In Memoriam | Ruben Biskupec

Op woensdag 12 juli bereikte ons het zeer droevige nieuws dat Ruben Biskupec, een van onze masterstudenten Information Security Technology, een dag eerder is overleden. Hij begon het masterprogramma in 2022, als internationale student uit Italië. Zijn dood komt voor iedereen als een schok.

foto Privéfoto

Ruben werd zaterdag ernstig ziek en overleed enkele dagen later in het ziekenhuis. Zijn ouders waren toen al in Nederland.

Ruben stond bekend als een actieve, vriendelijke, zeer gemotiveerde en zeer goede masterstudent. Hij was dit jaar nieuw aan de TU/e, nadat hij zijn bachelor in Italië had afgerond aan de Universita Degli Studi di Modena e Reggio Emilia. Hij keek er erg naar uit om volgend jaar een semester in Zwitserland door te brengen. Ruben was een gewaardeerd lid van GEWIS en had hechte vriendschappen met medestudenten. Ruben zal herinnerd worden als een veelbelovende student met eigen ideeën die initiatieven nam om het beste uit zijn studietijd te halen en als een slimme jongeman, welbespraakt, met een duidelijke kijk op het wetenschappelijke pad dat voor hem lag.

Afgelopen vrijdag 14 juli was er een informele bijeenkomst binnen de faculteit om Ruben te herdenken en ruimte te creëren voor studenten en medewerkers om hun gedachten en herinneringen te delen. Voor de gelegenheid hing de TU/e-vlag halfstok. De begrafenis vindt plaats in zijn geboorteplaats in Italië.

In het online condoleanceregister kun je een persoonlijk bericht voor de familie van Ruben achterlaten.

Wij wensen iedereen die Ruben Biskupec gekend heeft sterkte om dit verlies een plek te geven. Onze gedachten zijn bij de familie en vrienden van Ruben in deze zeer droevige en moeilijke tijd.

Weet dat er hulp en ondersteuning beschikbaar is voor studenten en medewerkers, nu en in de toekomst. Medewerkers kunnen contact opnemen met de HR-functionaris van hun afdeling en studenten kunnen contact opnemen met de studentenpsychologen via student.psychologists@tue.nl. Geef in je bericht aan dat je graag over Ruben wilt praten en wat zijn overlijden voor jou heeft betekend. Als dit nieuws je studievoortgang op enige wijze beïnvloedt, neem dan gerust contact op met je studieadviseur.

Zijn vrienden schreven nog volgend stuk over hem:

In liefdevolle herinnering aan Ruben,

Onze beste vriend, wat hadden we een lol samen.
Vanaf de eerste dagen in de TUe-bars en evenementen, vlogen die eerste dagen voorbij met veel goedkoop bier, geklets en herinneringen die ons voor altijd bij zullen blijven.
Je was vol leven, altijd iets aan het doen, een partner in crime en bracht leven in de brouwerij. Je aanstekelijke glimlach fleurde elke ruimte op en bracht het beste in mensen naar boven.
Je leidde een opmerkelijk leven, maakte snel vrienden tijdens je uitwisseling en creëerde verhalen die een leven lang meegaan.
Het is moeilijk te geloven dat je er niet meer bent; je had zoveel meer te doen en te leven - de avonturen waar we het over hadden, de ervaringen die we nog moesten delen. We zullen de herinneringen die we hebben voor altijd koesteren.

Jouw vriendelijkheid en eerlijkheid waren opmerkelijk. Je was er altijd om een luisterend oor te bieden, een bank te verplaatsen en iedereen om je heen vreugde te brengen. Jouw vermogen om van elke situatie een grappig moment te maken, maakte het leven vrolijker.
Je hebt ons echt in het hart geraakt. Je zag het beste in mensen en je liefde en vreugde verspreidden zich naar ons allemaal.

We zullen je lach, je vriendelijkheid en je oprechte zorg voor anderen missen. Evenals je griezelige vermogen om de eenvoudigste momenten om te zetten in buitengewone verhalen, doordrenkt met humor, opwinding en pure levensvreugde. Of het nu liften naar een onbekende bestemming was of dansen onder de sterren tot in de vroege uurtjes, bij jouw verhalen hingen we aan je lippen.
Bedankt dat je een geweldige vriend bent geweest en voor het onvergetelijk maken van onze tijd in Eindhoven. We zullen de momenten koesteren die we deelden, het gelach en de liefde die je in ons leven bracht. Rust zacht lieve Ruben. Je verhaal is veilig bij ieder van ons en we zullen je herinnering voor altijd levend houden.

Liefs en voor altijd in onze herinnering, je vrienden (The Eindhoven Crew)