MomenTUm in beeld

Tijdens MomenTUm zijn afgelopen vrijdag behalve veertienhonderd bachelordiploma’s ook de Best Teacher-awards, de Academic Awards en de Marina van Damme-beurs uitgereikt. Cursor biedt een fotoverslag van de feestelijkheden, te beginnen bij het feest voor de studenten op donderdagavond in de Markthal van MetaForum.

In de Markthal, waar vrijdag in twee sessies meer dan vijfduizend studenten en familieleden de jaarlijkse ceremonie MomenTUm bijwonen, is het donderdagavond nog tijd voor feest. In de line-up zitten Lefgozers, Het Feestteam, the Mystery Beats, The Night Flight en tot slot DJ Outsiders.

De foto's zijn van Bart van Overbeeke - tenzij anders vermeld. Klik erop om te vergroten.

Beste docenten

De award voor Best Bachelor Teacher 2023 gaat naar Florent Gauvin van de bacheloropleiding Architecture, Urbanism and Building Sciences. De jury heeft oog voor zijn praktische opdrachten waarmee hij studenten aan het werk zet om iets te maken wat niet alleen mooi is, maar ook echt werkt in de praktijk. Bij de masteropleidingen gaat de 2023 Best Master Teacher award naar Karel van Donselaar van Industrial Engineering. Hij is door de jury gekozen vanwege zijn motiverende en duidelijke manier van kennis overbrengen.

Academic Awards

Per opleiding wordt elk jaar maximaal één afstudeerder genomineerd door de decaan van de opleiding. De winnaars van de beste thesis zijn gekozen door een onafhankelijke vakjury, terwijl iedereen op de TU/e-campus tot 27 september mocht meestemmen. De winnende Bachelor-afstudeerder is Renate Debets (Electrical Engineering) en de winnende Master in Science is Jorn van Kampen (Automotive Technology).

De publieksprijs ging dit jaar naar Rowin Bol, een kersverse MSc van de faculteit Built Environment. Hij kreeg als enige kandidaat meer dan 500 van de uitgebrachte 3606 stemmen.

De tentoonstelling van alle genomineerden is nog tot en met 6 oktober te zien op de TU/e naast de vijver bij Atlas, en van 7 tot en met 16 oktober op The Strip op de High Tech Campus.

Marina van Damme-beurs

De Marina van Damme-beurs gaat dit jaar naar Elies Koot, een jonge vastgoedontwikkelaar en TU/e-alumna. Zij gaat de beurs gebruiken voor de opleiding tot commissaris aan de Erasmus Universiteit om haar droom waar te maken: een jonge vrouwelijke commissaris van een woningbouwvereniging te worden.