Eerste keer Studententuinfestival

De organisatie van het Eindhovense Stukafest (Studentenkamerfestival) was zo enthousiast, dat er nu ook een zomerse editie komt. En wel aanstaande vrijdag. Het Studententuinfestival is een geheel nieuw initiatief, waarbij studenten drie optredens kunnen bijwonen in de tuin van een studentenhuis.

“We waren erg  enthousiast over het Stukafest en dachten ‘waarom doen we niet eens een zomerse editie’”, verklaart Job Huberts van de organisatie het initiatief. Stutufest wordt kleiner dan het Stukafest. Studenten blijven, in tegenstelling tot het Stukafest, op één locatie. Welke locatie dat is, krijgen studenten pas na aanmelding te horen, om te voorkomen dat er mensen zonder toegangskaartje komen. Om de overlast voor omwonenden te beperken, heeft de organisatie gekozen voor een relatief rustige wijk in Eindhoven en wordt er akoestische muziek gespeeld.

De studenten kunnen een optreden verwachten van punkrockband The 101’s en van Throat Wobbler Mangrove. Die laatste band brengt Ierse folkmuziek. Theatergroep De Blonde Jongens en Tim is de derde optredende groep. Vrijdagavond wordt ook het nieuwe bestuur van het Eindhovense Stukafest gepresenteerd.

Volgens Huberts zijn zo’n veertig van de zestig kaarten inmiddels verkocht. Je kunt kaarten krijgen door een mail te sturen naar Eindhoven@stukafest.nl.