Stukafest

Stukafest terug in Eindhoven

Het duurt nog even, maar op woensdagavond 20 februari 2013 is het weer belangrijk dat je je zweetsokken onder controle hebt. Stukafest vindt dan, na een afwezigheid van twee jaar, weer plaats; cabaretiers, muzikanten en andere artiesten treden op in studentenkamers voor publiek dat op die avond van kamer tot kamer trekt. Een van de optredens is de winnaar van StukaStrijd.

De eerste namen van het programma van Stukafest 2013 zijn bekend. Twee muzikanten die je kunt bezoeken zijn Tim Vantol en James Wood. Tim Vantol is een muzikant die eerst in punk/hardcorebands speelde en nu akoestisch optreedt. Hij stond onlangs nog samen met Chuck Ragan (Hot Water Music) op het podium tijdens de Revival Tour en ook stond hij in het voorprogramma van The Menzingers.Stukafest terug in Eindhoven

Bij singer-songwriter James Wood bestaat de kans dat je moet meezingen, hij maakt sfeervolle liedjes met een snufje folk en aanstekelijke melodieën. Wil je zeker actief meedoen tijdens Stukafest dan kan dat in de kamer die het Eindhovense kunstenaarscollectief Big Bug Collection gaat beschilderen samen met  het publiek.

Stukafest organiseert dit jaar een StukaStrijd. Studenten en medewerkers die kunnen dansen, zingen of op een andere manier publiek kunnen vermaken kunnen zich opgeven via eindhoven@stukafest.nl Via deze StukaStrijd, die deels online zal plaatsvinden, kunnen artiesten een plek winnen op Stukafest Eindhoven. Op 10 januari zal de finale plaatsvinden in het Gaslab. Deze happening is tevens de start van de kaartverkoop voor het festival.