Studieverenigingen borrelen met elkaar

De jaarlijkse borreltocht die de studieverenigingen uit Eindhoven gezamenlijk organiseren, heeft gisteren plaatsgevonden. De acht studieverenigingen die meededen, stelden hun ruimtes beschikbaar voor het evenement. Hoofdorganisator Protagoras heeft tot nu toe alleen maar positieve reacties ontvangen.

De studieverenigingen Thor en Industria waren wegens andere borrels niet in staat om mee te doen aan ProZac’s Borreltocht, zoals het evenement officieel heet. ProZAc staat voor Protagoras Zinderende Activiteitencommissie en verreweg de meeste leden van die vereniging waren aanwezig. “Van Protagoras deden 80 man mee aan de tocht. In totaal waren er negentien groepen van gemiddeld zeven personen”, aldus Protagoras' secretaris Marieke van den Kerkhof over de opkomst.

De deelnemers werden opgesplitst in groepen die vervolgens vijf van de acht borrelruimtes bezochten. Wegens de beschikbare tijd (van 16.15 tot 19.00 uur) en het aantal deelnemers, was het niet mogelijk om alle acht de verenigingen te bezoeken.

“Toen het zeven uur was, gingen we nog naar onze ruimte (Biomedische Technologie, de studierichting van Protagoras, red.) toe om na te praten. Vervolgens gingen we nog de stad in. Daar kwamen we een hoop deelnemers tegen”, zo vertelt Van den Kerkhof. “Ik heb tot nu toe alleen maar positieve reacties gehoord.”

De prijs voor deelname aan ProZAc’s borreltocht lag op zeven euro. In ruil daarvoor kregen deelnemers in iedere ruimte twee drankjes aangeboden. Volgens Protagoras waren activiteiten erom heen niet nodig. “Bier drinken en andere mensen ontmoeten is al leuk genoeg voor studenten”, stelt Van den Kerkhof.