Lucid neemt met kroegentocht afscheid van Hoofdgebouw

Een kroegentocht door de vijf ‘spaces’ van Industrial Design, met een feestje in de centrale hal tot besluit. Met haar ‘Goodbye For Now Party’ neemt studievereniging Lucid op vrijdag 19 december afscheid van het Hoofdgebouw.

ID-student Thomas Webbers had wel raad geweten met het afscheid van het Hoofdgebouw. “Een kroegentocht? Ik wil niet onbeschoft overkomen, maar als je een twaalf verdiepingen tellend gebouw voor jezelf hebt, dan zijn er betere evenementen denkbaar. Indoor paintball FTW!”, zo reageert hij op de Facebookpagina van het evenement.

Vicevoorzitter Huub Offermans van Lucid erkent dat de studievereniging maar wat graag ‘nadrukkelijker’ afscheid had genomen van het Hoofdgebouw, met het subtiel slopen van haar eigen bar of zo. “Maar de gebouwbeheerder gaf al snel aan dat dát niet de bedoeling is. Er mag niks kapotgemaakt worden.”

In plaats daarvan zet Lucid op vrijdagmiddag 19 december een kroegentocht op voor studenten en medewerkers. In elk van de vijf zogeheten spaces van de faculteit komt een pop-upbar, waar op vertoon van een stempelkaart (vooraf gekocht in verenigingsbar Ludic) een drankje kan worden gescoord. Offermans verwacht dat aan de spacecrawl, die om vijf uur ’s middags begint, zo’n honderdvijftig ID’ers meedoen, verdeeld over twee groepen.

Rond acht uur trapt opleidingsdirecteur Miguel Bruns in de hal van het Hoofdgebouw het “wat openbaardere” feestje voor de hele TU/e af. Dat wil zeggen: voor zo’n 450 mensen, “we mogen het niet té groots promoten buiten de faculteit”, aldus Offermans. Onder meer de besturen van andere studieverenigingen zijn uitgenodigd, met een speciaal welkom voor GEWIS van Wiskunde & Informatica, dat tot twee jaar terug ook in het Hoofdgebouw huisde.

Behalve drankjes en hapjes is er muziek van verschillende dj’s; Lucid hoopt ook nog een of twee bandjes te strikken voor het afscheidsfeestje. Offermans verwacht dat het evenement de nodige bezoekers zal trekken, ook al zal voor veel mensen ook de kerstvakantie al lonken. “We hebben dinsdagochtend voor het eerst geflyerd en veel mensen zijn erover te spreken.”

Industrial Design verhuist naar het Laplacegebouw, net als onder andere de centrale meldpost van de beveiliging. Het Hoofdgebouw wordt de komende jaren gerenoveerd.

De stempelkaart voor de kroegentocht, inclusief toegang tot het aansluitende feestje in de hal, kost 7,50 euro. Een los entreekaartje voor het feest kost twee euro. Kijk voor meer informatie op Facebook.