Nieuw centrum voor startende student-ondernemers

Een nieuwe studentenincubator van de TU/e, STARTUP/eindhoven, is vandaag officieel van start gegaan. Via dit nieuwe centrum wil de Eindhovense universiteit startende student-ondernemers ondersteunen, inspireren en faciliteren.

STARTUP/eindhoven zit op de campus en is ondergebracht in het Multimediapaviljoen. Studenten krijgen er gratis huisvesting in de zogenaamde Flexroom en kunnen advies en begeleiding krijgen voor de financiering van businessplannen. Wekelijks zullen professionals en ondernemers er lezingen verzorgen.

In het gebouw zijn achttien flexplekken beschikbaar, waar starters kunnen werken aan hun businessconcepten. Al ruim veertig student-ondernemers hebben zich er inmiddels voor ingeschreven en zij worden ter plekke ondersteund door medewerkers van het TU/e Innovation Lab.

Binnen het nieuwe centrum is er ook plaats voor intrapreneurs. Dit zijn geselecteerde studenten die hun ondernemende kwaliteiten in praktijk brengen door projecten uit te voeren bij opdrachtgevers uit het midden- en kleinbedrijf.

Het nieuwe centrum is een initiatief van het TU/e Innovation Lab, de Eindhoven Student Business Club (ESBC) en Bright Move. De TU/e combineert STARTUP/eindhoven met het al bestaande programma SURE Innovation, waarbij getalenteerde studenten op projectmatige basis aan de slag gaan bij bedrijven en ondernemingen.