TU/e-hoogleraar bouwkunde bij Universiteit van Nederland

TU/e-hoogleraar Elphi Nelissen staat deze week centraal bij het online collegeplatform Universiteit van Nederland. Elke dag verschijnt een nieuw toegankelijk college over bouwkunde, onder meer via nu.nl en de site van de Volkskrant.

Wat kun je doen tegen de herrie van de buren? Hoe krijg je een energierekening van nul euro? En hoe ziet de stad van de toekomst eruit? Elphi Nelissen, hoogleraar Building Sustainability en decaan van de TU/e-faculteit Bouwkunde, zal deze en andere vragen beantwoorden in een reeks korte colleges bij de Universiteit van Nederland. Elke dag verschijnt om 20.30 uur een nieuw college van ongeveer vijftien minuten. De opnames hiervoor vonden afgelopen januari plaats in de Amsterdamse club AIR.

Sinds eind 2013 zendt de Universiteit van Nederland tijdens het academisch jaar iedere werkdag een college van de beste Nederlandse hoogleraren en universitair docenten uit via internet en het tv-kanaal van Ziggo. Tot nu toe gaven 90 sprekers samen 450 colleges, die in totaal 14 miljoen keer werden bekeken.

Elphi Nelissen is de tweede hoogleraar van de TU/e die te zien is bij de Universiteit van Nederland. Wiskundige Johan van Leeuwaarden ging haar begin dit jaar voor (terugblikken kan hier).

Bron: Persteam TU/e