Studenten werven op het 'ijs'

Een ‘ijsbaan’ van kunststofplaten, gratis worstenbroodjes en chocolademelk, een heuse kerstman en bijpassende muziek (van 'Frozen' tot Vanilla Ice) moesten studenten deze maandag warm maken voor de Bedrijvendagen aan de TU/e.

In het Auditorium staan op dinsdag 1 en woensdag 2 maart in totaal 136 bedrijven klaar om studenten te ontvangen. Ook kunnen bezoekers bedrijfspresentaties bijwonen, deelnemen aan een speeddate, of hun cv, kleding en portfolio laten checken. Masterstudenten kunnen zich tevens inschrijven voor de Gesprekkendagen, het volgende evenement van de Wervingsdagen van 18 tot en met 21 april.

Het weer lacht de organisatie van de zes betrokken studieverenigingen (Intermate, Industria, Japie, GEWIS, Van der Waals en Protagoras) maandag tijdens de promotiestunt bij MetaForum toe. “Maar bij slecht weer waren we in de 'markthal' gaan staan”, zegt derdejaars studente Psychologie en Technologie Laura Nijenhuis, die in de luwte van de tent achter de chocolademelk en worstenbroodjes staat.

Een snelheidsrecord neerzetten of indruk maken op passanten met een dubbele rittberger is er deze maandag niet bij - schaatsen op de witte kunststof 'puzzelplaten' valt namelijk zichtbaar nog niet zo mee. Op de rode leenijzers wordt bovenal onhandig geschuifeld, terwijl een van de Wervingsdagen-organisatoren regelmatig een gieter water leegt op de baan in een dappere poging de wrijving ervan te minimaliseren.

De Bedrijvendagen 2016 worden zowel op dinsdag als woensdag geopend door een bekende spreker. Op dinsdag houdt filosoof Bas Haring een openingspraatje, op woensdag staat cabaretier en tv-presentator Arjen Lubach op het podium van de Blauwe Zaal. Aanvang op beide dagen om 09.00 uur, vol is vol.