Studentensportcentrum geplaagd door lekkages

De waterleiding van het Studentensportcentrum heeft het de afgelopen dagen zwaar te verduren gehad. Donderdag raakte een buis beschadigd door werkzaamheden aan de zonnepanelen op het dak, bij de daaropvolgende reparatie brak een ander deel van de leiding en zaterdag was er een opnieuw een lekkage. Sinds maandagmiddag loopt het water weer waar het hoort - door de buizen.

De waterleiding van het Studentensportcentrum (SSC) kreeg de eerste klap te verduren toen donderdagmiddag een hijskraan, die werd gebruikt voor het takelen van zonnepanelen, te zwaar op een stuk van de leiding drukte. Daardoor kwam de helft van het gebouw zonder water te zitten. Er kon wel worden gesport, maar niet alle douches en toiletten konden worden gebruikt.

Bij de reparatiewerkzaamheden vrijdag is de waterleiding blootgelegd. Door dat gegraaf ontstond er te weinig tegendruk op een andere buis die nog intact was, zegt bedrijfsleider Peter Geurts. “Die is toen ook gesprongen en toen moesten we de hele waterleiding afsluiten. De zwemles voor kinderen moest afgelast worden en drie groepslessen gingen niet door. Individuele sporters konden wel terecht voor fitness en dergelijke, maar moesten thuis douchen.”

Zaterdag is er opnieuw een lekkage ontstaan, maar die werd niet snel opgemerkt omdat er druk op de waterleiding bleef. Het water sijpelde in de grond weg, recht voor de ingang van het Studentensportcentrum. Met nieuwe onderdelen is deze lekkage maandag hersteld.

Er zijn weinig boze reacties geweest bij het SSC. De bedrijfsleider: “Het is prettig dat de klanten begrip hebben voor de situatie. Ik wil ook zeggen dat de Unica en Heijmans, die hier het onderhoud doen, dit weekend heel hard gewerkt hebben om ons te helpen. Gelukkig is alles nu weer verholpen.”

Een paar weken terug werd het Studentensportcentrum, meer specifiek het zwembad, ook al geplaagd door een lekkage, toen ontstaan door kortsluiting. Een paar honderd gebruikers waren de dupe van die storing.