TU/e-campus decor voor nieuwe drama-serie met Daan Schuurmans

KRO-NCRV is bezig met een nieuwe zestiendelige psychologische tv-serie waarin een hoogleraar moet uitleggen waarom hij bloedsporen van zijn verdwenen nichtje in zijn auto heeft. Die hoogleraar is acteur Daan Schuurmans en hij geeft zijn (rechten)colleges onder andere in de Blauwe Zaal van de TU/e. In het Hemelvaartweekend worden de opnames gemaakt en productiemaatschappij Column Film zoekt studenten als figurant.

foto Shutterstock

‘Ik weet wie je bent’ heet de dramareeks waarin de TU/e-campus als decor dient voor hoogleraar en strafrechtadvocaat Daniel Elias, die gespeeld wordt door Daan Schuurmans. Hij verliest zijn geheugen bij een auto-ongeluk. Als in het wrak van zijn auto bloedsporen van zijn nichtje (gespeeld door Gaite Jansen) gevonden worden, moet maar kán hij niet veel uitleggen.

Ondertussen werkt hij aan een universiteit. De filmproducent heeft daarvoor als locatie de TU/e gekozen, al zal dat niet zichtbaar zijn voor de argeloze kijker - logo’s worden buiten beeld gehouden. “Maar wie het weet. zou in ieder geval de Blauwe Zaal en een collegezaal in het Auditorium kunnen herkennen. Ook wordt er in MetaForum gefilmd”, zegt persvoorlichter Barry van der Meer. “Een paar maanden terug kwam Column Film polsen of wij een geschikte omgeving kunnen en willen bieden. Ze waren meteen enthousiast en noemen de TU/e mooi, compact en groen en zijn vooral onder de indruk van MetaForum.”

Verder werken aan je eigen studie

Tijdens het hemelvaartweekend (op 11, 12 en 13 mei) worden de binnenopnames gemaakt. “Dan zijn de collegezalen vrij en zijn er weinig mensen.” De producent zoekt nu naar figuranten. Op zaterdag zal Daan Schuurmans 'college' geven aan een zaal vol studenten. Van geïnteresseerden wordt verwacht dat ze hun laptop meenemen, 'dan kun je gewoon verder werken aan eigen studie'.

Belangstellenden kunnen zich aanmelden via de mail onder vermelding van naam, leeftijd, telefoonnummer en of ze alle drie genoemde dagen beschikbaar zijn. Dat mag trouwens ook als groep: 'Sterker nog, hoe meer mensen je meeneemt (van bijvoorbeeld je studentenvereniging), hoe meer wij ervoor zorgen dat de kas gespekt wordt', benadrukt de oproep. Navraag leert dat figuranten een vergoeding van dertig euro per dag wordt geboden.

In juni komen de filmmakers terug voor buitenopnames. Of er dan ook figuranten nodig zijn, is nog niet bekend. Vanaf 26 augustus is ‘Ik weet wie je bent’ te zien op hetzelfde tijdslot als waarop Penoza eerder werd uitgezonden, zondagavond op NPO3.

Foto | Shutterstock