Foto | Bart van Overbeeke

Academisch jaar in teken van ambitie

De TU/e luidt maandag vanaf 16.00 uur het nieuwe collegejaar in met het thema ‘appetite for ambition’. Dick Benschop, president-directeur van Shell Nederland en de succesvolle jonge ondernemer Danny Mekic’ zullen hun eigen ervaringen met het publiek delen. Verder worden de onderwijsprijzen uitgereikt. In MetaForum treden na afloop de bands Groove Department, 30 Past 7 en de SOG Band op, evenals DJ John & Mr Smith.

Rector prof. dr. ir. Hans van Duijn zal in zijn openingsspeech ingaan op het thema en vooruitblikken op zaken die komend collegejaar spelen. Aansluitend geeft hij het woord aan Shell-topman Dick Benschop. Die bekleedt de functie van president-directeur sinds 2011. Hij was van 1998 tot 2002 was staatssecretaris van Buitenlandse Zaken in het kabinet-Kok.

Vervolgens zingen TU/e-alumnus Rob Ritzen en Sanne Mallant een lied uit de studentenmusical Scarlet Pimpernel. Daarna krijgt Danny Mekic’ het woord. Begin juni 2009 werd hij uitgeroepen tot één van de 50 grootste Nederlandse talenten door het weekblad Elsevier. Het ondernemersblad Sprout riep Mekic’  in diezelfde maand uit tot meest succesvolle jonge ondernemer van Nederland.

De onderwijsprijzen voor bachelor- en masterdocenten worden ook maandagmiddag uitgereikt. Tevens wordt de naam van het nieuwe gebouw van EE en TN bekendgemaakt.

Voor wie het evenement het liefst of noodzakelijkerwijs achter de computer bekijkt, is er een livestream.

Hier vind je het hele programma.