Sleuteloverdracht Flux uitgesteld

De formele sleuteloverdracht van het nieuwe gebouw Flux, die gepland stond voor afgelopen vrijdag, is uitgesteld omdat nog niet aan de brandveiligheidseisen is voldaan. Een nieuwe datum is nog niet geprikt, maar vooralsnog komt de planning voor de verhuizing van de beoogde bewoners (van faculteiten Technische Natuurkunde en Electrical Engineering) niet in het geding.

Volgens de originele planning zou een eerste groep 'kwartiermakers' al deze week zijn intrek nemen in Flux. Door het onverwachte uitstel zullen zij hun werkzaamheden vermoedelijk binnen een korter tijdsbestek moeten uitvoeren.

De kwartiermakers zijn medewerkers van facilities, Dienst ICT, Dienst Huisvesting en de mensen van de faculteiten die deel uitmaken van het Flux-team. Zij gaan zorgen voor bewegwijzering, sanitaire en restauratieve voorzieningen, access points voor internet, het ruimtereserveringssysteem en natuurlijk de onmisbare studentenbars.

Volgens de planning verhuist de eerste onderzoeksgroep, SPS-VCA, op 8 december van het Laplacegebouw naar Flux. Tot die tijd is het gebouw nog niet vrij toegankelijk.

Op 18 en 19 december moeten de beide faculteitsbureaus naar Flux verhuizen. Ook de cateraars nemen rond die tijd hun intrek in het gebouw, zodat het restaurant op 5 januari kan openen. Op die dag zullen, als het goed is, ook de loopbruggen naar Flux (vanuit Gemini en Spectrum/Cascade) worden opengesteld. Pas na de zomer, als alle verhuisperikelen allang achter de rug zijn, staat een officiële viering van de opening gepland.

Naschrift: Flux is inmiddels opnieuw gekeurd en goed bevonden. De officiele sleuteloverdracht zal komende vrijdag, 28 november, plaatsvinden.