Patrick Groothuis. Foto | Bart van Overbeeke

Patrick Groothuis kwartiermaker en beoogd directeur O&S

Patrick Groothuis is benoemd tot kwartiermaker en beoogd directeur Onderwijs en Studentenzaken. Dat heeft het College van Bestuur vorige week bekend gemaakt. Groothuis is nu nog directeur bedrijfsvoering van de faculteit Wiskunde & Informatica en sinds december 2015 waarnemend STU-directeur. Uiterlijk 1 juli stopt hij met zijn baan bij W&I. Het is nog niet bekend wie hem daar gaat opvolgen.

Het College van Bestuur laat weten ‘van mening te zijn dat Patrick Groothuis de juiste directeur is voor de uitdaging om van de toekomstige dienst O&S een succes te maken. Dat alles met het oog op een goede ondersteuning van het onderwijs, voor onze wetenschappelijke staf en onze studenten.’

Groothuis heeft in december 2015 aanvankelijk tijdelijk de taken van Karen Ali waargenomen als STU-directeur. Met ingang van 1 juni - uiterlijk 1 juli – 2016 gaat Patrick zich volledig wijden aan de directie van het Onderwijs en Studenten Service Centrum (STU) en het kwartier maken van de nieuwe dienst Onderwijs en Studentenzaken (O&S). In deze directie worden de onderwijsondersteunende activiteiten ondergebracht, die in de faculteiten én centraal worden uitgevoerd. Per faculteit wordt een hoofd O&S aangesteld die komt te vallen onder de decaan en de O&S-directeur gaat hen functioneel aansturen. De deans van het Bachelor College en de Graduate School zijn de ‘eigenaars’ van alle faculteitoverstijgende onderwijsondersteunende processen. De implementatie van de nieuwe directie zal begin 2017 zijn.

Groothuis is sinds 2012 in dienst als directeur bedrijfsvoering van de TU/e-faculteit Wiskunde & Informatica. Hij studeerde bedrijfskunde aan de Erasmus Universiteit en werkte eerder in het bedrijfsleven, bij de gemeente Rotterdam en bij Defensie. Wie zijn functie gaat overnemen bij W&I is nog niet bekend.