De Intro in 2018. Archieffoto | Bart van Overbeeke

Intro 2019 | Intro barst bijna los

Nog een paar nachtjes slapen, en de Intro 2019 aan de TU/e barst los. Zo’n tweeduizend eerstejaars bachelorstudenten maken kennis met de TU/e. De Cursorredactie verslaat de week vanuit de Honorsruimte in MetaForum en doet verslag in tekst en beeld via de Cursorsite en via sociale media. Ook is ons nieuws te volgen via de geheel nieuwe Intro-app.

Kennismaken met de universiteit, studiegenoten, de stad en tientallen verenigingen: het staat allemaal op het programma tijdens de Introductieweek op en rond de campus. Volgende week zijn zo’n 470 ouderejaars in touw om de introgangers te begeleiden. Eerder liet de Introcommissie (CIC) al weten dat duurzaamheid volgende week een belangrijk thema is. De CIC plaatst onder meer een 'energiefiets' waarmee je je telefoon kunt opladen, er wordt uit herbruikbare festivalbekers gedronken en (geschikte) etensresten gaan naar de Voedselbank.

De week daarna is het tijd voor de Masterstudenten om de universiteit te leren kennen tijdens de Master Kick-Off, waaraan dit jaar voor het eerst ook pre-masterstudenten meedoen.

Onze videoreporters, fotografen en redacteuren zullen uitgebreid verslag doen van de Intro via de Cursorsite en via onze sociale media.

Het programma van beide introductieweken komt tot in detail in een Intro-app te staan.  Die vind je in de App Store onder TU/e Introduction. Onder het tabje ‘news’ staat het Cursornieuws.