Neeltje Voesenek.

UR | Breaking: Dagwaarde verstofte clickers in de lift!

22/06/2017

Weet je nog: enkele jaren geleden mocht je EINDELIJK die nieuwe laptop komen ophalen, net na de introductieweek. Niet alleen deze laptop, maar ook een heel mooie en hippe tas (enig sarcasme valt niet te ontkennen) werd jouw nieuwste eigendom. Als klap op de vuurpijl werd je ook nog voorzien van een clicker. Voor die clicker betaalde je maar liefst zestig euro (generaties tot en met 2014). De nieuwere generaties kregen de clicker van de TU/e in bruikleen.

Ik hoop dat je deze clicker veelvuldig hebt gebruikt voor tussentoetsen en quizzen tijdens de colleges. Zelf gebruikte ik het degelijke grijze apparaat ongeveer drie keer tijdens mijn gehele bachelor-carrière. Eenmaal aanbeland in de masterfase verdween het ding ergens achter in een stoffige la, niet meer nodig… Zonde! Ook al liet rector magnificus Frank Baaijens in de laatste UR-vergadering weten in de nabije toekomst van de clickers te zullen afstappen , de komende paar jaar zijn ze nog hard nodig in de bachelor-fase.

STU initieert daarom in samenwerking met Groep-één een inleveractie voor clickers. De ingeleverde clickers moeten natuurlijk nog wel werken en er redelijk uitzien. Bij de inleverpunten zijn ze op de hoogte wat ‘redelijk uitzien’ inhoudt. Het betekent zoiets als gebruikt, maar nog fatsoenlijk genoeg om te hergebruiken. Voorwaarde is dat het clickernummer (zie achterzijde) leesbaar is. Deze code is nodig om de clicker aan een nieuwe student toe te kunnen kennen.

Wie mag zijn clicker inleveren? Studenten die een clicker hebben moeten kopen, én komend collegejaar masterstudent zijn of oud-student van de TU/e zijn. Het inleveren van deze clickers kan je ook nog iets opleveren! Bij inlevering aan de ICT Services Student in MetaForum ontvang je een cadeaubon van twintig euro van Bol.com (mogelijk van 21 juni - 30 augustus). Bij inlevering bij jouw studievereniging (mogelijk van 21 juni - 14 juli) ontvang je een cadeaubon van Bol.com voor tien euro én een drankkaart van dezelfde waarde om te spenderen in de bar van de studievereniging. (Indien je studievereniging niet meedoet met de drankkaartactie, krijgt je de cadeaubon van twintig euro)

Ik ga afscheid nemen van mijn clicker. Tijd voor een nieuwe eigenaar, die er hopelijk meer gebruik van zal maken. De fractie van Groep-één gaat de clickers inleveren, want na een collegejaar lang vergaderen en studeren kunnen we die koude biertjes wel gebruiken! Doe jij ook mee? Na deze heerlijke zomervakantie gaat de UR-klok weer tikken, stromen de meeting requests weer binnen en gaan wij er weer alles aan doen om de TU/e een nog betere plek voor studenten te maken!