Love my Curry in MetaForum.

Catering op de schop

Het aanbod bij verschillende TU/e-kantines is onlangs uitgebreid en ook de inrichting is her en der aangepast. En als er colleges en tentamens in de avonduren gepland staan, zal cateraar Eurest de openingstijden van restaurants in de omgeving van de gebruikte zalen verruimen. Daarmee is zoveel mogelijk gehoor gegeven aan de wensen van de gebruikers, die begin 2016 via een enquête zijn bevraagd.

De Subway die in MetaForum is gekomen, de Starbucks die begin november wordt geopend in Vertigo, Indiase gerechten in MetaForum en biologisch eten in Flux. Het zijn enkele van de nieuwe concepten die cateraar Eurest op de campus heeft gerealiseerd of die nog gaan komen.
Ook aan de inrichting van verschillende kantines zijn of worden aanpassingen gedaan. Zo zijn er nieuwe meubels in Helix geplaatst en ondergaat Vertigo een metamorfose.

Volgens Monique Kuyck, hoofd Operational Services binnen DIZ, was het tijd voor vernieuwing. De hercontractering met cateraar Eurest vormde een goede gelegenheid om verschillende wijzingen door te voeren. “We zijn hiervoor vooral druk geweest met alles in stand houden. En nergens gaat het zo snel als in de food and beverage-sector.”

De veranderingen zijn gebaseerd op de uitkomsten van de enquête die Dienst Interne Zaken begin 2016 onder studenten en medewerkers hield en op de horeca- en cateringvisie 2020 van de universiteit. Per gebouw is vervolgens gekeken wie de bezoekers zijn en wat zij qua aanbod verwachten.

Vooral de beslissingen over prijs en de kwaliteit waren soms lastige punten, vertelt Kuyck. ”Aan de ene kant wil je inspelen op een wat lager bestedingspatroon van studenten en in het bijzonder van buitenlandse studenten. Aan de andere kant wil je wel maaltijden voorzetten die van goede kwaliteit zijn.”

Het basisaanbod is gebleven, maar daarnaast zijn verschillende nieuwe concepten geïntroduceerd om het aanbod gevarieerder te maken en de internationale gemeenschap beter te kunnen bedienen. Zo is het concept Foodflip geïntroduceerd, waarbij het aanbod om de vier maanden wisselt. In MetaForum is nu bijvoorbeeld Indiase curry verkrijgbaar -dat overigens erg goed loopt- en begin 2017 is dat iets anders. De currry kan dan wel in een ander gebouw weer worden aangeboden. In Flux is onlangs een gedeelte met biologisch eten toegevoegd, waar een voedingsdeskundige bijstaat voor advies.

De meeste veranderingen zijn inmiddels gerealiseerd. De Starbucks in Vertigo wordt in principe begin november geopend. Voor Atlas, het voormalig Hoofdgebouw, zijn de plannen in de maak.

En wat ook nieuw is: dat studenten meer vrijheid hebben om zelf het eten en drinken in de markthal van MetaForum te regelen. Het is niet de bedoeling dat zij een externe cateraar vragen, maar ze zijn niet meer verplicht Eurest in te schakelen.

Als er colleges en tentamens in de avonduren gepland staan, zal cateraar Eurest de restaurants in de omgeving van de gebruikte zalen verruimen. Deze openingstijden worden tijdig gecommuniceerd via A4’tjes in alle campus restaurants.

In de Cursor die gisteren is verschenen vind je een overzicht van het aanbod op de verschillende locaties.