TU/e zoekt honderdkoppige ‘proefploeg’ voor catering

Honderd studenten en medewerkers mogen op 15 en 17 mei aanschuiven voor de pitches en proeverijen van vier kandidaat-cateraars voor de universiteit. Hun oordelen worden meegewogen in de keuze voor TU/e’s nieuwe cateringpartner, die eind juni bekend moet zijn en begin 2019 op de campus aan de slag zal gaan. Het gaat om een contract voor vijf jaar, met een mogelijke verlenging van nog eens vijf jaar.

In september 2017 is de nieuwe cateringaanbesteding gestart, vertelt Monique Kuyck, hoofd Operational Services binnen Dienst Interne Zaken. Dit na uitvoerige zogenoemde marktconsultatie, waarvoor de TU/e is gaan kijken en ideeën is gaan opdoen bij andere organisaties.  Ook werd, naast een stuurgroep, een kleine klankbordgroep van studenten en medewerkers ingesteld die het proces nauwgezet volgen en feedback geven.

Er is trouwens sprake van een aanbesteding voor twee verschillende ‘percelen’. Onder perceel 1 vallen de reguliere catering op de campus (via diverse kantines en outlets) en de banqueting-poot, die onder andere de catering voor feesten en borrels en lunches op locatie verzorgt. Het tweede perceel, het horecaperceel, heeft betrekking op De Zwarte Doos en straks ook weer de University Club: eerder gevestigd in het Hoofdgebouw, nu Atlas, waarin het na de renovatie terugkeert.

Op 16 april moeten de kandidaat-cateraars voor beide percelen hun definitieve offertes indienen. Hierin zullen ze tegemoet gaan proberen te komen aan het eisen- en wensenlijstje van de universiteit. Met bovenaan: het verhogen van de tevredenheid van studenten, medewerkers en bezoekers over de catering - vooral middels het eenvoudigweg bieden van kwalitéit. Andere zwaarwegende aspecten zijn ambiance en uitstraling, toekomstbestendigheid en duurzaamheid.

Praktijkproef

Naast de theoretische beoordeling staat de vier overgebleven kandidaat-cateraars binnenkort (op de campus) ook een praktijkproef te wachten. Honderd TU/e’ers (een beoogde dwarsdoorsnede van de Eindhovense universitaire gemeenschap) gaan de ‘sollicitanten’ op 15 en 17 mei beoordelen op onder meer kwaliteit, variatie, ambiance en prijs. Hieruit rolt een totaalscore, die volgens Kuyck voor twintig procent meetelt in de beoordeling.

Wie de campuscateringklus uiteindelijk ook mag gaan klaren: Kuyck is voor nu al tevreden met het voorlopige aanbod. “Het niveau is hoog. Er zijn weliswaar verschillen qua concepten en beleving, maar ze passen allemaal bij deze universiteit.” Wat sowieso blijft, is de ruimte voor bijvoorbeeld foodtrucks en pop-up-concepten; ook kan iedereen, op loopafstand van zijn studie- of werkplek, in Helix, Gemini en het Auditorium terecht voor het ‘basispakket’ met bijvoorbeeld een basissoep, boterham met kaas en een stuk fruit.

Heb je interesse om de pitches en proeverijen bij te wonen en ben je op 15 én 17 mei van 11.15 tot 13.00 uur beschikbaar? Aanmelden kan bij Facility Services (onder vermelding van naam, student/medewerker, naam faculteit/dienst, man/vrouw en nationaliteit). Daarop volgt een bevestiging, waarin ook de locatie (op de campus) wordt vermeld.
Let op: meld je alleen aan als je in de gelegenheid bent om alle vier de pitches en proeverijen bij te wonen. Je stem weegt pas mee als je alle partijen beoordeeld hebt.

Illustratie boven: de beoogde cateringlocatie in Atlas (Espresso+ is overigens een werknaam). Impressie | Team RSVP