MomenTUm gaat door in aangepaste vorm

Dit jaar ziet MomenTUm er anders uit: geen gezamenlijk wandeling over de catwalk in de markthal van MetaForum, geen fysiek feest na afloop. Maar dat wil niet zeggen dat de geslaagden vergeten worden. Binnen de mogelijkheden zijn feestelijke alternatieven gevonden met A MomenTUm For You, geïnspireerd op ‘All You Need Is Love’. Op vrijdag 25 september kun je vanaf 16.00 uur live meekijken.

foto MomenTUm

“We willen toch graag de sfeer van de vorige edities overbrengen, ondanks dat de show en het feest ditmaal niet door kunnen gaan”, zegt medeorganisator Evie Tossaint. “Dat doen we via een livestream met een officieel deel, waarvan de link op de socials komt zodra die bekend is, en een informeel deel. Dat hebben we zo besloten omdat we merkten dat de behoeften van studenten een beetje verdeeld zijn: de ene helft wil meer een ceremonie, de andere meer muziek en informele zaken. Nu is er voor ieder wat wils.”

All You Need Is MomenTUm

Net voor de start van het officiële deel worden de Marina van Damme-award, meerdere Academic Awards en de Best Teacher Awards uitgereikt. Vervolgens start de livestream met de bedankjes en felicitaties aan geslaagden, daarna is er ruimte voor een quiz en een bijzonder onderdeel: A MomenTUm For You, dat gebaseerd is op het tv-programma All You Need Is Love. Je kunt mensen nomineren die wat extra aandacht verdienen. Als je daarvoor iemand wilt voordragen, kun je een berichtje sturen naar de organisatie met daarin de reden waarom juist die persoon het verdient.

Tossaint: “Wij kiezen er dan enkelen uit en gaan die op locatie verrassen. Iedereen kan van huis uit meekijken. Dit onderdeel wordt wel vooraf opgenomen. Daarna is er nog ruimte voor livemuziek van onder andere studentenbandjes en dj’s, die ervoor zorgen dat je gewoon thuis een feestje kunt bouwen met je eigen huishouden. Zo voelt het slagen toch feestelijk”, hoopt Tossaint.

De sokken

Ja, ook dit jaar komen er MomenTUm sokken. Die zullen binnenkort op de socials (Facebook en Instagram) van MomenTUm verschijnen. Afgelopen jaren zijn er steeds sokken ontworpen voor het evenement en dat is daarmee al bijna een traditie geworden. Vorig jaar waren er kekke geruite modelletjes met groene rand inclusief TU/e-afstudeerhoed en jaartal. Een echt collectorsitem dus.

Dit wordt het programma

Studenten zijn vrijdag 25 september de hele middag collegevrij. Om 16.00 uur begint de livestream met de officiële ceremonie, de quiz en het onderdeel A MomenTUm For You. Van 17.00 tot 19.00 uur is er muziek; dit als vervanging van de afterparty van de voorgaande jaren. Dit jaar zijn er geen eredoctoraten. De geslaagden van 2020 worden ook uitgenodigd voor MomenTUm 2021, om dan alsnog de fysieke ceremonie mee te maken. "Dat wordt een extra grote editie”, belooft Tossaint.