Lustrumgala in heldenthema en zonder afstand

Het moet het grootste lustrumgala ooit worden, zoveel is duidelijk over het lustrumgala 2021. Markeer zaterdag 11 december maar vast in je agenda, want dan kun je als student een compleet verzorgd galafeest beleven in heldenthema.

Het gala gaat hoe dan ook door in de normale vorm, zonder anderhalve meter afstand. Als de coronasituatie dat te zijner tijd niet zou toelaten, wordt het feest verschoven naar het voorjaar van 2022. “Maar we gaan ervan uit dat het gewoon kan”, zegt Vera Wentzel, medeorganisator van het gala en verantwoordelijk voor de promotie. Ze is zelf al erg enthousiast maar kan nog niet te veel details delen: “Sommige dingen moeten nog even een verrassing blijven, maar we beloven met meerdere grote acties te komen dit jaar.”

De locatie staat al vast, maar mag helaas nog niet worden verklapt. “Ik kan wel zeggen dat het een plek is waar op zeer grote schaal gefeest kan worden en dat het in de regio Eindhoven is. Alles is bovendien goed toegankelijk, dus studenten hoeven niet bang te zijn ’s nachts nog te moeten rijden of over enge bospaadjes te moeten fietsen. Daarnaast gaan we de tickets in pakketten aanbieden, waarbij je kunt kiezen uit tickets voor alleen gala, gala met overnachting, gala met diner of alle drie. Studenten hoeven alleen nog maar te genieten.” De prijs is nog niet bekend, maar Wentzel belooft dat die betaalbaar zal zijn voor studenten, al moet en die zich natuurlijk wel realiseren dat het een gala is en geen avondje in de kroeg. “We doen er alles aan om het betaalbaar te houden, daarvoor zijn we ook druk bezig met sponsoring. De kaartverkoop voor het feest gaat van start tijdens de Intro. Het exacte moment zullen we aankondigen op Instagram (@tue_lustrumgala).”

Het heldenthema Heroes Like You dat de TU/e heeft afgekondigd voor het lustrum, komt ook terug in het gala. “Het blijft natuurlijk een chic gala”, zegt Wentzel. “Maar de link zul je meerdere keren op de avond terugzien. Er zijn bijvoorbeeld borrels en cocktails met heldentitels en in heldenkleuren. Ook in de promotie zal het thema terugkomen.” De commissiefoto hierboven is daarvan alvast een voorproefje.