Illustratie | Sandor Paulus

Triomftocht op de zon

Neem ruim twintig studenten van verschillende faculteiten, ontwerp en bouw in anderhalf jaar een gezinsauto op zonne-energie en doe mee aan een race dwars door Australië. Het was een ambitieus plan, met een prachtig resultaat. Afgelopen week won het Solar Team Eindhoven (STE) met auto Stella de Cruiser-klasse van de World Solar Challenge 2013.

Drieduizend kilometer in zes dagen, op pure zonne-energie - slechts aangevuld met 64 kWh (het equivalent van zeven liter benzine) uit het stroomnet. En dat met gemiddeld drie passagiers en een ruime kofferbak. Reclame voor elektrische rijden en welkome promotie voor de TU/e.

Cursor versloeg de race op afstand via onze website en sociale media. We blikken nog één keer terug op de bijzondere gebeurtenissen Down Under. Team manager van STE Lex Hoefsloot geeft ons per etappe een inkijkje in het Australische avontuur van zijn team.

Lees het complete verhaal in Cursor 4 op pagina 8.